דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המטבח המושלם 

מאת    [ 09/03/2010 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 1493 פעמים ]

המטבח המושלם
ישנן מגמות שונות בתחום עיצוב מטבחים. מטבח מודרני המעוצב כיום, שונה, ואינו שונה, מהותית מאותם מטבחים שעוצבו שלושים שנה לפניו. השוני הוא באלמנטים החדשים שנכנסו לשוק ולא היו קיימים אז, כמו: מדיח הכלים או כיריים חשמליות. הדומה הוא שגם אז היו אותם סגנונות מטבחים, כמו: הכפרי או המודרני. כמובן שאלמנטים שונים של מטבחים מסוגים אלו נראו אז טיפה אחרת , היות שהעולם התפתח מאז, אבל מבחינה עיצובית למשל, מטבחים בעל מראה כפרי, נשארו מטבחים בעל מראה כפרי.
כשאנו מדברים על מטבח מודרני, אנו כוללים בתוך זה לא רק מראה שיקי חדשני, אלא גם מטבח הכולל את כל שכלולי הטכנולוגיה או מכשירי האלקטרוניקה שעמדו לרשות יצרניו ברגע ייצורו והלוקחים חלק כחלק בכל מטבח מודרני המכבד את עצמו. כמו כן, בל נשכח את חומרי הייצור לתעשיית מטבחים שלא היו בשימוש לפני עשרות בודדות של שנים, אך תופסים תאוצה כיום, כמו: כיור מנירוסטה או נחושת. נירוסטה הוא חומר שאינו מחליד ועל כן אידיאלי לשימוש. עד לא מזמן, מיטבח סטנדרטי כלל אוטומטית, כיור חרסינה אשר מעבר להיותו שביר, היה גם נסדק ומשחיר. כך שכיור הנירוסטה עושה עבודה טובה ומושלמת בהחלפת כיורי החרסינה.
עוד מגמה שתופסת תאוצה היא שילוב אלמנטים. מטבחים בהם יש שילוב אלמנטים כמו: מתכת ועץ, או עץ וזכוכית. לדוגמא: ידיות ממתכת לארונות מטבח מעץ או שילוב של זכוכית עם עץ ליצירת ארון מטבח דקורטיבי יותר. מטבחים אלו מעוצבים גם עם פאנל תאורה מעל משטח העבודה. פאנל תאורה מהסוג הנ"ל מפזר אור נעים למשטח העבודה ומשרה על אותו מטבח אווירה הייטקיסטית חדשנית. פאנלי תאורה כאלה הם בין המגמות החדשות בשוק בשנים האחרונות. לעיתים הם מעוצבים או יוצאים מתוך מדף מטבח עילי ונותנים תחושה של חלק אינטגראלי מאותו מדף.
אחת מהמגמות שחדרו לארץ רק עכשיו היא: איי עבודה. באמצע המטבח ישנו שטח עבודה הנקרא אי עבודה, בגלל האסוציאציה של אי. מדובר על שולחן עבודה שעומד באמצע המטבח ועליו עובדים, כשטח עבודה לחיתוך ירקות, בשר ועוד. לעיתים יש בו אף כיור, מדפים ומגירות. מגמה שקיימת בארצות הברית עשרות שנים, אך תפסה תאוצה בישראל רק עכשיו היא: טוחן האשפה. הטוחן מורכב בתוך כיור המטבח. אל טוחן האשפה זורקים את כל האשפה האורגנית, קרי: קליפות ירקות ופירות. היתרון: שמירה על אזור מטבח נקי וסטרילי יותר, היות ואשפה אורגנית מושכת אליה ג'וקים ומעלה ריחות רעים בתהליך הריקבון. חסרונות אין ממש, מעבר לרעש הקידוח שעולה כאשר מפעילים אותו.
מגמה שהיא חדשנים יחסית גם בארה"ב וגם בישראל היא מערכת טיהור מים. מערכת זו מורכבת לצד הברז המרכזי של המטבח או משתלבת בתוך ברז מטבח קיים. היא נועדה לספק מים איכותיים יותר. חידוש אחרון אליו נתייחס כשאנו באים לבנות מטבח מודרני, הוא: הגלגלים. הגלגלים מורכבים מתחת ארונות מטבח או מתחת איי בישול. תפקידם בעצם לנייד את המטבח. להרבה מטבחים כיום מורכבים גלגלים אשר הופכים מטבחים אלו לפונקציונאליים יותר עם אופציית הזזה וניקוי מתחתם. הם בדרך כלל עשויים אלומיניום ובאים בצבעים שונים הנותנים למטבח מראה עכשווי ודינאמי. המהדרין אפילו מוסיפים גלגלים לשולחן המטבח ולמקרר. לפני שנסיים, חשוב לנו להדגיש את הדבר הכי חשוב עבור אותו מטבח שלכם: אחזקה נכונה, אשר משמעותה: ניקוי רק עם חומרים המתאימים בטיפול מטבח זה. ניקוי עם חומרי ניקוי חזקים מדיי או חומצתיים מדיי יצור כתמים אותם לא יהיה ניתן להוריד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב